در طراحي وب سايت با وجود همه گير شدن html5 و css3 و هچنين استفاده بيشتر از جاوا اسكريپت در كدهاي html5 , ارتباط معنايي بين المان هاي سايت شدت بيشتري گرفته است.به عنوان مثال در گذشته از ليست هاي مرتب و نامرتب به شكل يكساني در طراحي وب سایت استفاده مي شد در حالي كه در حال حاضر ذات و مفهوم تگ ها اهميت بيشتري يافته و بايد با دقت بيشتري از تگ های html5 استفاده كرد.
در مورد تگ هاي heading نيز ميشه گفت در اغلب وب سايت ها وظايف آن ها ناديده گرفته و یا شده يا به درستي مورد استفاده قرار نگرفته است.از تگ h1 تنها يكبار در صفحه اسفاده مي شود و آن هم براي عنوان اصلي وب سايت و از تگ h6 براي فوتر سايت اما خب هميشه رعايت نشده و باعث كاهش سئو وب سايت شده است استفاده از تگ h4 و h5 و h6 محدوديت رقمي ندارد اما استفاده مناسب از آن ها نیز بسیار مهم است.
h2 دو تا پنج بار و h3 تا شش بار قابليت تكرار در صفحه طراحي شده را دارد اما استفاده بيشتر مجاز نيست و توصیه نمی شود.خب پيشنهاد مي كنم وب ساييتتون و همین حالا چك كنيد و ببنيد واقعا از تگ هاي heading درست استفاده كرده اين و يا اینکه خير؟!
اين مثال و زدیم تا بيشتر متوجه اهميت ارتباط معنايي و مفهومي تگ ها شويد عمل تگ ها مهم است مخصوصا در html5 كه اين زبان نشانه گذاري نسبت به گذشته پرفدرت تر و كاربردي تر شده است.همانطور كه مطلع هستيد در طراحي جديد صفحات وب ديگر خبري از جداول پيچده html نيست و براي بخش بندي سايت ها به دليل عملكرد ذاتي و سبك تر شدن حجم سايت از تگ div استفاده مي شود.
اين در حالي است كه تگ div هم وظيفه خاصي دارد و به كار بردن آن در html5 به اين راحتي نباید باشد.در html5 ارتباط معنايي بيشتر از پيش شده است و ازتگ div تنها زماني استفاده مي شود كه قسمت هاي سايت طراحي شده ارتباط معنايي نداشته باشند زير اين تگ از بازه بيشتري نسبت به تگ هاي جديد و معنایی html5 برخوردار است.
براي بخش بندي سايت و همينطور main از تگ section استفاده مي شود زيرا اين تگ نماينده قسمتي از وب سايت شما خواهد بود.تگ هاي aside , footer , header و article هم از اين از این قاعده مستسنا نیستند.هيچ الزامي مبني بر استفاده از تگ هاي footer و header در پانوشت و سربرگ سايت نيست اين تگ ها مي توانند در پانوشت و سربرگ يك section قسمت, قرار بگيرند اما ارتباط معنايي تنها شرط استفاده از این تگ های معنایی است.
تگ aside نيز, همانطور كه از اسمش پيداست براي استفاده در ستون كناري وب سايت است اما باز هم اين ستون كناري بايد ارتباط محتوايي با محتواي اصلي وب سايت داشته باشد.
اما تگ article نيز كه به نوعي همان تگ section است كه كمي با دقت بيشتري عمل مي كند در عنوان وبلاگ ها و فروم ها و يا عناوين سايت هاي خبري استفاده مي شود بهتر است مقاله و پست های سایت را در article قرار دهید.
اما به عنوان نکته پایانی عرض کنم که تگ های معنایی html5 در سئو سایت نیز بسیار تاثیر گذار خواهند بود و سئو و طراحی وب سایت به نوعی باهم در ارتباطند,تگ های html5 به موتورهای جستجو و مرورگرها بخش های سایت را معرفی می کنند.
در نهايت اميدواريم توانسته باشيم شما را از اهميت بسيار مهم و مفهومي تگ ها در معماري جديد وب سايت مطلع كرده باشيم.
در طراحي وب سايت با وجود همه گير شدن html5 و css3 و هچنين استفاده بيشتر از جاوا اسكريپت در كدهاي html5 , ارتباط معنايي بين المان هاي سايت شدت بيشتري گرفته است.به عنوان مثال در گذشته از ليست هاي مرتب و نامرتب به شكل يكساني در طراحي وب سایت استفاده مي شد در حالي كه در حال حاضر ذات و مفهوم تگ ها اهميت بيشتري يافته و بايد با دقت بيشتري از تگ های html5 استفاده كرد.
در مورد تگ هاي heading نيز ميشه گفت در اغلب وب سايت ها وظايف آن ها ناديده گرفته و یا شده يا به درستي مورد استفاده قرار نگرفته است.از تگ h1 تنها يكبار در صفحه اسفاده مي شود و آن هم براي عنوان اصلي وب سايت و از تگ h6 براي فوتر سايت اما خب هميشه رعايت نشده و باعث كاهش سئو وب سايت شده است استفاده از تگ h4 و h5 و h6 محدوديت رقمي ندارد اما استفاده مناسب از آن ها نیز بسیار مهم است.
h2 دو تا پنج بار و h3 تا شش بار قابليت تكرار در صفحه طراحي شده را دارد اما استفاده بيشتر مجاز نيست و توصیه نمی شود.خب پيشنهاد مي كنم وب ساييتتون و همین حالا چك كنيد و ببنيد واقعا از تگ هاي heading درست استفاده كرده اين و يا اینکه خير؟!
اين مثال و زدیم تا بيشتر متوجه اهميت ارتباط معنايي و مفهومي تگ ها شويد عمل تگ ها مهم است مخصوصا در html5 كه اين زبان نشانه گذاري نسبت به گذشته پرفدرت تر و كاربردي تر شده است.همانطور كه مطلع هستيد در طراحي جديد صفحات وب ديگر خبري از جداول پيچده html نيست و براي بخش بندي سايت ها به دليل عملكرد ذاتي و سبك تر شدن حجم سايت از تگ div استفاده مي شود.
اين در حالي است كه تگ div هم وظيفه خاصي دارد و به كار بردن آن در html5 به اين راحتي نباید باشد.در html5 ارتباط معنايي بيشتر از پيش شده است و ازتگ div تنها زماني استفاده مي شود كه قسمت هاي سايت طراحي شده ارتباط معنايي نداشته باشند زير اين تگ از بازه بيشتري نسبت به تگ هاي جديد و معنایی html5 برخوردار است.
براي بخش بندي سايت و همينطور main از تگ section استفاده مي شود زيرا اين تگ نماينده قسمتي از وب سايت شما خواهد بود.تگ هاي aside , footer , header و article هم از اين از این قاعده مستسنا نیستند.هيچ الزامي مبني بر استفاده از تگ هاي footer و header در پانوشت و سربرگ سايت نيست اين تگ ها مي توانند در پانوشت و سربرگ يك section قسمت, قرار بگيرند اما ارتباط معنايي تنها شرط استفاده از این تگ های معنایی است.
تگ aside نيز, همانطور كه از اسمش پيداست براي استفاده در ستون كناري وب سايت است اما باز هم اين ستون كناري بايد ارتباط محتوايي با محتواي اصلي وب سايت داشته باشد.
اما تگ article نيز كه به نوعي همان تگ section است كه كمي با دقت بيشتري عمل مي كند در عنوان وبلاگ ها و فروم ها و يا عناوين سايت هاي خبري استفاده مي شود بهتر است مقاله و پست های سایت را در article قرار دهید.
اما به عنوان نکته پایانی عرض کنم که تگ های معنایی html5 در سئو سایت نیز بسیار تاثیر گذار خواهند بود و سئو و طراحی وب سایت به نوعی باهم در ارتباطند,تگ های html5 به موتورهای جستجو و مرورگرها بخش های سایت را معرفی می کنند.
در نهايت اميدواريم توانسته باشيم شما را از اهميت بسيار مهم و مفهومي تگ ها در معماري جديد وب سايت مطلع كرده باشيم.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر